Talonrakennuksen päiväkirja 100 käyttäjälle

Talonrakennuksen päiväkirja mahdollistaa opiskelijoiden dokumentoida työelämässä tapahtuvaa oppimistaan helppokäyttöisen päiväkirjan avulla suoraan mobiililaitteella. Päiväkirja sisältää juuri kyseisen alan tutkinnon perusteisiin liittyviä tehtäviä, joilla dokumentointi on helppoa ja tuottaa helposti ymmärrettävän, mutta yksityiskohtaisen raportin. Raportin kautta sekä opettaja että työpaikkaohjaaja voivat ohjata opiskelijaa sekä arvioida yksilöllistä osaamisen kehittymistä ja antaa siitä palautetta.

Tämä tilaus sisältää käyttöoikeuden päiväkirjaan sadalle (100) opiskelijalle tai opettajalle 12 kuukaudeksi. HUOM! Työpaikkaohjaajat saavat pääsyn opiskelijan päiväkirjaan veloituksetta.

350,00  / vuosi

Osastot: , Avainsanat tuotteelle ,

Talonrakennuksen päiväkirja mahdollistaa opiskelijoiden dokumentoida työelämässä tapahtuvaa oppimistaan helppokäyttöisen päiväkirjan avulla suoraan mobiililaitteella. Päiväkirja sisältää juuri kyseisen alan tutkinnon perusteisiin liittyviä tehtäviä, joilla dokumentointi on helppoa ja tuottaa helposti ymmärrettävän, mutta yksityiskohtaisen raportin. Raportin kautta sekä opettaja että työpaikkaohjaaja voivat ohjata opiskelijaa sekä arvioida yksilöllistä osaamisen kehittymistä ja antaa siitä palautetta.

Päiväkirja sisältää seuraavat tehtävät:
– Kerro päivästäsi -tehtävän tarkoitus on antaa opiskelijan kertoa päivän kulusta ja kiinnostavista tapahtumista omatoimisesti. Opiskelija voi myös liittää vastaukseensa valokuvia päivän varrelta, joilla on helppoa tuoda esille toteutuneita työtehtäviä ja niissä suoriutumista.
– Opiskelija valitsee seuraavaksi parhaiten päivän työtehtäviä vastaavan tutkinnon osan, valittavissa ovat rakennustyömaalla toimiminan, perustusvaiheen työt ja runkovaiheen työt.
– Rakennustyömalla toimimisen valitessaan opiskelija saa yhden lisätehtävän.
1. lisätehtävässä opiskelija valitsee listalta kunakin päivänä toteutuneet työtehtävät, joista luodaan automaattisesti raporttiin visuaalinen kooste. Opettajan ja työpaikkaohjaajan on tällöin helppoa seurata työtehtävien tasaisuutta ja kokonaisvaltaisuutta.
– Perustusvaiheen työt valitessaan opiskelija saa kolme lisätehtävää.
1. lisätehtävässä opiskelija valitsee listalta kunakin päivänä toteutuneet työtehtävät, joista luodaan automaattisesti raporttiin visuaalinen kooste.
2. lisätehtävässä opiskelija valitsee listalta kunakin päivänä käyttämänsä työkalut ja laitteet, joista luodaan automaattisesti raporttiin visuaalinen kooste. Näiden avulla nähdään, että opiskelija on saanut kattavasti kokemusta erilaisista koneista ja laitteista.
3. lisätehtävässä opiskelija esittelee työn tuloksiaan kuvaamalla niistä pienen videon. Videolla on erityisen helppoa tuoda esille päivän aikana toteutettuja rakennustöitä.
– Runkovaiheen työt valitessaan opiskelija saa kaksi lisätehtävää.
1. lisätehtävässä opiskelija valitsee listalta kunakin päivänä toteutuneet työtehtävät, joista luodaan automaattisesti raporttiin visuaalinen kooste.
2. lisätehtävässä opiskelija esittelee työn tuloksiaan kuvaamalla niistä pienen videon.

Opiskelijan osaamisen kehittymistä arvioidaan seuraavien arviointikriteereiden mukaan:
– Sosiaaliset taidot. Muiden ihmisten kanssa kommunikoiminen, oman asian esittäminen ja toisten kuuntelu.
– Työpaikan sääntöjen noudattaminen. Esimerkiksi työajat, taukojen pitäminen, pukeutuminen ja hierarkian noudattaminen.
– Työtehtävien hallinta. Alakohtaisten työtehtävien substanssiosaamisen hallinta.
– Asiakaspalvelu. Asiakkaiden kanssa kommunikointi ja huomioon ottaminen omassa toiminnassa.
– Oma-aloittaisuus. Omatoiminen uusien tehtävien hankinta, kehitysehdotukset.

Päiväkirja toimitetaan pilvipalveluna, jota osapuolet voivat käyttää yleisimmillä työpöytä- ja mobiililaitteilla verkkoselaimen kautta ilman erillisten sovellusten asennusta. Tämä tilaus sisältää käyttöoikeuden päiväkirjaan sadalle (100) opiskelijalle tai opettajalle 12 kuukaudeksi. HUOM! Työpaikkaohjaajat saavat pääsyn opiskelijan päiväkirjaan veloituksetta.